2014. január 2., csütörtök

Kritika#7

Fény a sötétben

Ayu pici szíve csalódott, nagyon, nagyon csalódott

Történet:
Roppantmód örültem neki, mikor megláttam a neved, majd ahogy felugrott a blogod a fejlécet. Gondoltam testhezálló feladatot kaptam, hiszen lassan 10 éve rajongok mindenért, ami Japán. Élvezettel vetettem bele magam a bevezetőbe. Sajnos már ott csalódnom kellett. 

Ami mindig összekötött minket...
Minden egy merénylettel indult...
Sorsa hívja őt….
Eljött Útja ideje..
Különböző országokba vezette őket...
Ám itt csapdába kerültek...
Az élete teljesen megváltozott….

Szóval erről lenne szó. Elkezdted T/1-ben, aztán folytatod E/3-ban. Maga az alaptörténet nem rossz, annyira görcsösen nem ragaszkodsz a manga ill. anime vonalához, ami mindenképp dicséretreméltó! Vesszőhibák is felütik a fejüket, aztán ami engem külön idegesített, hogy egy új fejezetnél ott van az előzőnek az utolsó szösszenete. Értem én, drámai hatást akarunk kiváltani, meg ellensúlyozni a fejezetek rövidségét s talán még normálisan össze is akarjuk kapcsolni a cselekményt, VISZONT ha valaki leül és egyszerre akarja elolvasni mindegyik részt, akkor rendkívül zavaró ez a "megoldás". Néha úgy tűnik, mintha nem fejezted volna be a mondatokat, csak tőmondatok vannak. Már említettem, hogy a történetben is vannak olyan részek, ahol elkezded pl. E/1-ben, aztán hirtelen E/3-ban folytatod, ez rendkívül zavaró az olvasók számára, mert ha netán már elkapták volna a történet fonalát el is vesztik abban a pillanatban. Bár ez nem akkora hiba: sokkal szebb, ha a számokat egységesen írod, vagyis vagy csak számokkal, vagy csak betűvel kiírva. Természetesen ez nem vonatkozik olyanokra, amiket alapból az ember betűvel ír ki, azonban mondjuk az ilyen órákat, ha egyszer előtte leírtad számmal, akkor utána sokkal egységesebb képet kapunk, ha ugyanúgy számmal és nem betűvel írod ki. Túl sok párbeszédet használsz, ami hátrányba szorítja az elbeszélő érzelmeit, ezért élvezhetetlen - amellett, hogy mire kibontakozna a cselekmény vége lesz a fejezetnek. Az utolsó talán az lenne, hogy néha feleslegesen kezdesz bele új mondatba, mivel az utánalévő adja magát, hogy még odatartozik. Javaslom, hogy legalább kétszer jó alaposan olvasd át mielőtt publikálod (vagy keress egy lektort, aki leellenőrzi neked a hibákat és segít kijavítani).

Kinézet:
Tetszene..ha.. tökéletesen van kivitelezve, hogy Sakura ki lett emelve, viszont (!!) Sasuke túlságosan beleolvad a háttérbe, egyedül a sharinganja virít. Továbbá nem tetszik a felirat sem. Jó megoldás, hogy oldalra került, viszont sem a típus sem a szín nem passzol a fejléchez (tudom, hogy nem te csináltad csak gondoltam felhívom rá a figyelmedet). A háttér maga szép, de az sem igazán illik a fejléchez a szürkesége miatt. 
5/10

3 megjegyzés:

  1. Szia!
    Köszönöm a kritikát.
    Megfogadtam a tanácsod és kivettem azokat a részeket az egyes fejezetekből amik már az előzőben is ott voltak. Megpróbálok figyelni arra is, hogy ne ugráljak az idők között. A történet elején még nagyon sok a párbeszéd de pár rész múlva már sok tájleírás lesz benne. A fejlécet nem én készítettem, de akkor kérek majd egy újat. (Ha lehet akkor tőletek rendelnék egyet.)
    Még egyszer köszönöm a kritikát, sok hibámra rávilágítottál amiért nagyon hálás vagyok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nagyon örülök, hogy olyan embert fogtunk ki, aki megfogadja a tanácsokat és nem támad be minket - mint az lejjebb látható. Tényleg jó a történet maga és ha figyelsz a hibákra akkor csak még jobb lesz. A fejléc-kérdést a szerkesztőség másik felével kellene megbeszélni, de azért majd értesítelek, hogy vállalja-e valaki tőlünk vagy sem. És csak magamat tudom ismételni, örülök hogy segíteni tudtam :)

      Törlés
    2. Szia!
      Köszi még egyszer.
      Megpróbálom kijavítani a hibáimat és a következő részekbe már több leírást is belecsempészni.
      Köszi, hogy írtál a fejléccel kapcsolatban is!:)

      Törlés